Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Konsertanmeldelse: Michael Bublé – Telenor Arena

Nå på torsdag gikk turen til hovedstaden for redaksjonen da Tor-Arne og hans kjære var på Telenor Arena sammen med 16.998 tilskuere for å se på deres helt. Her er Tor-Arnes anmeldelse fra konserten!

Superstjernen Michael Bublè og for en kveld det ble. Bare så det er sagt, så blir ikke dette en slik konsert vurdering med terningkast og dyp analyse av hver sang, rett og slett fordi jeg ikke går på konsert med notatblokk og diktafon, og da spesielt ikke når jeg drar på konsert med min kjære. Dette innlegget blir mer enn vurdering av opplevelsen og artisten Michael Bublè.

Hvis du ikke allerede har skjønt det, så er vi i redaksjonen ganske eklektiske i vår musikksmak og kan nyte alt fra tung metall, til en jazzpreget smørsanger. Litt smør kan da aldri skade noen.

Michael entret scenen i Telenor Arena litt over klokken 20:00 sammen med et massivt orkester på hele 34 personer. Dessverre så slo den velkjente forbannelsen til Arenaen til på de to første låtene og lydteknikerne slet med å finne balansen mellom det massive lydbildet til orkesteret og vokalen til Bublè noe som resulterte i spraking ved høye lyder og rett og slett litt falske toner fra artisten selv. Heldigvis klarte teknikerne etterhvert å finne balansen og den silkemyke og varme vokalen til Bublè kom til sin rett og vi fikk blant annet servert låtene Feeling Good, Haven’t Met You Yet og My Funny Valentine.

Bublè er uten tvil den fødte entertainer, noe som også kom frem når han snakket med publikum i mellom settene. Artisten innrømte at han gjør litt research om hvert spillested før han går på for å få litt mer nærhet med publikum, noe som ofte resulterer i at han noen ganger oppdager litt rare ting om stedene. Men i motsetning til Sverige hvor han hadde spilt kvelden før hadde han ikke klart å finne noen slike rare ting om Norge, og dermed hadde han plutselig publikum i sin hule hånd. Men han måtte også påpeke at i sin research hadde han funnet at vi for bare noen hundre år tilbake hadde vært et folkeslag som levde livet på en ganske så brutal og vild måte (Også kalt Vikinger), og dermed lurte han veldig på hva som hadde skjedd siden vår nå mest kjente kriger heter Magnus Karlsen.

Så kom igjen 3-4 låter før han igjen snakket litt med publikum for å fortelle litt mer om seg selv, han fortalte blant annet om sin bestefar som han hadde hatt et nært forhold til og som hadde introdusert han til musikk og spesielt gamle klassikere som blant annet Frank Sinatra.

Han forteller også mye om sin familie og barn og når han setter i gang med låten Forever Now som han har skrevet om at tiden med sine barn går så alt for fort, med bilder av et barnerom som går fra dagen barnet kommer hjem til den dagen det forlater redet i bakgrunnen, så tror jeg ikke det var mange tørre foreldreøyne i publikum eller faktisk heller ikke på artisten selv.

Bublè er en familiemann og dette er noen han snakket mye om og artisten påpeker også at han ikke liker å kalle sine fans for fans, siden dette ordet kommer fra ordet fanatisk, men heller velger å kalle fansen sin familie. Noe som kan virke veldig smålig å si, men med den intime atmosfæren klarte den canadiske artisten å lage i dette store lokalet, så velger jeg å si at det faktisk stemmer.

Kvelden fortsette med alle klassikerne man forventet av artisten, med noen innslag av noen latinske låter, en låt fra Pulp Fiction, og Love you any more skrevet av Charlie Puth. Etter cirka to timer ble det hele avsluttet med den blant annet hans store hit Home og You where always on my mind, som du ser under av Tor-Arnes konsertanmeldelse fra Telenor Arena!!

Kanskje du også liker

Simon Grayson er tilbake som manager i Blackpool FC

Blackpool Football Club er glad for å kunngjøre at Simon Grayson skal komme tilbake som manager på en toårig kontrakt. 49-åringen, som startet sin karriere …