Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Plateanmeldelse: Ozzy Osbourne – Ordinary Man

Sist vi hørte noe fra Ozzy Osbourne var i 2010 da han ga ut Scream til undertegnede store skuffelse, hva som har skjedd på disse ti årene vites ikke for Ordinary Man er The Prince of Darkness beste album siden Ozzmosis, som kom ut i 1995 som inneholder blant annet klassikeren Perry Mason.

John Michael Osbourne som er hans opprinnelig navn ble 71 år 3.desember og man kan trygt si at legenden har levd et utsvevende liv med Sex & Drugs & Rock & Roll, og nå i 2020 ser vi resultatet av det etter mange år med et inntak av litt av hvert som savner sidestykke, og likevel har legenden fra Aston, Birmingham, England blitt 71 år. Det er borte i mot i en verdensrekord i seg selv!

Gudfaren av heavy metal ga ut sist som nevnt et soloalbum så langt tilbake som i 2010 og med det nye albumet som kom ut i går fredag 21.02.20, så har fansen vært spent og helt ærlig jeg har aldri vært en stor fan av Ozzy, misforstå meg rett. Han er enorm men aldri et komplett album, men har minst to Greatest Hits-samlinger hvis han velger en gang i fremtiden å komme ut med det.

Hele turneen med det nye albumet er avlyst på grunn av Ozzys helsetilstand, I januar gikk legenden ut med en kunngjøring som er følgende: Bekreftelse av sykdommen ble offentliggjort i forbindelse med et intervju som ble gjennomført med Ozzy Osbourne sammen med hans kone og manager Sharon Osbourne på det amerikanske TV-showet Good Morning America tidligere denne uken der de da informerer om at han har fått diagnosen Parkinsons sykdom. Jeg fikk en følelsesløshet nedover armen for operasjonen, beina fortsatte å bli kalde. Jeg vet ikke om det er Parkinsinson eller hva, vet du, men det er problemet

Sharon Osbourne bekreftet på Ozzy lider av fra trinn 2 i Parkinson, når stivhet og skjelving forverres og hos en mann kan oppleve symptomer på sykdommene på de mange sider av kroppen og sier bl.a. Det er så mange forskjellige typer Parkinson. Det er ikke en dødsdom av noen fantasi, men den påvirker visse nerver i kroppen din. Og det er som om du har en god dag, og så en virkelig dårlig dag.

Som du forstår er No More Tours II «Farewell Tours» som har gått siden 2018 blitt satt på hold til Ozzy klarer å komme seg på beina igjen. Vi heier på deg OZZY!! Til dagens plateanmeldelse fra Ordinary Man

Hva skal man si?

Det er Ozzys beste album siden 1995 da Ozzmosis kom ut. Albumet er spekket av mange hits som savner sidestykke fra denne kanten og en ting skal du vite. Jeg elsker det! På albumet har legenden fra Birmingham fått meg seg ekstremt dyktige musikere med blant annet Duff McKagan, Slash fra Guns N’ Roses, Tom Morello fra Audioslave, Rage Against The Machine), Chad Smith fra Red Hot Chili Peppers, Charlie Puth, Post Malone, Travis Scott, Elton John som i seg selv er overraskende. Hadde dette vært på 80 eller 90-tallet så hadde Elton John sagt et rungende nei til samarbeidet på grunn av Ozzy sine problemer.

Lydbildet og produksjonen er enorm som også savner sidestykke. Ordinary Man er produsert av Andrew Watt (29) som også er gitarist på albumet, som beviser til gangs at han er en stor produsent. Anbefalte låter på Ozzy Osbourne 12 studio album er: Straight To Hell, All My Life, Goodbye, Ordinary ;Man, Under The Graveyard, Eat Me, Scarry Little Green Men, It’s A Raid og Take What You Want.

Anmeldere fra verdenspressen står i kø for å anmelde legendens nye album. Her er noen klippe anmeldelser:

NME-skribenten Jordan Bassett ga Ordinary Man en perfekt poengsum, og skrev at flere sanger på albumet minnet om Osbornes gamle band, Black Sabbath, og at han hadde en stor opplevelse til å lytte til albumet.

Rolling Stone, Kory Grow ga albumet en positiv anmeldelse, og sa at noen av sangene er elegante, noen er spekket med tegneserie-latter, men gjennom hele albumet synger Ozzy med en ungdommelig livlighet som virker i strid med hans 70-noe år. Hans fjollete-sanger er mer lysere enn noen gang, og hans mer seriøse sanger høres enda mer gjennomtenkte ut. Grow nevner også at Osbornes stemme er utrolig rørende og at albumets ømme øyeblikk gjør det til en.

Terningen er viktig i musikkens verden og Ordinary Man leverer til 20 i stil som gjør dette en verdig avslutning. Det er ingen tvil om at jeg har vært har bekymret for legenden skulle komme med en stygg avslutning. Nå kan du legge opp og ta et verdig farvel til fansen etter 52 år på scenen. Alt har en slutt, nå må du ta vare på deg selv og la Sharon, ungene dine Kelly, Jack i spissen ta vare på deg. Du fortjener fred og ro nå. Tusen hjertelig takk!!

Det er 11 låter på albumet som går rett inn i sjelen. Gudfaren av heavy metal har blitt en 71 år gammel mann og det merkes med Parkinson og andre helseproblemer. Flere låter på Ordinary Man som er rørende som beviser en gang for alle at legenden fra Aston, Birmingham, England har blitt en myk gammel mann, men jaggu leverer han fortsatt som gjør han til en av de største. Om en uke blir det spennende å se hvor mange land Ordinary Man har gått inn på 1.plass. Merk mine ord: Det vil bli minst 30 land!!

Kanskje du også liker

Coronavirus: Engelsk fotball utsatt til minst 30. april

Opp i alt det som skjer om dagen med coronaviruset så er det noen gode nyheter og i dag bestemte ledelsen i Premier League i …